ilfilosofo.blogg.se

Mina egna tankar och ord om Forsa IF:s matcher och diverse andra saker som händer i och i kring klubben.

Lite som i VM...

Kategori: Allmänt

Jag börjar med att be om ursäkt för sen uppdatering; Förlåt!
 
Den största anledningen till detta är att jag helt enkelt behövde en par dagar att samla mina känslor. Efter att ha fått höra Enångrare berömma sina spelare som just rensat bollen 150 meter ut över sidlinjen och för att senare efter matchen få höra ordet RÄTTVIST!!!! eka över Forsasjöarna. Ja ni förstår ju själva, att skriva ett objektivt blogginlägg med detta i färskt minne skulle ju bara vara löjligt. 
 
så till matchen:
 
Matchbilden som sådan är ganska enkel. Forsa dominerade spelet totalt matchen igenom, ingen kan påstå någonting annat. Hörde att någon tyckte att coach Frippes uttalande i HT om ett bollinnehav på 80/20 var i överkant. ok, låt säga 79/21 då!
Enånger hade inte mycket boll men var smarta och backade hem och gjorde det allmänt jobbigt för oss att överhuvudtaget skapa några vassare målchanser.
I 70:e minuten kommer Enånger med en kontring längs vänsterkanten, ur en ganska dålig vinkel får Enångersspelaren en felträff(?) och tofflar in bollen över Magne Borgan i Forsamålet. I mina ögon ser det ut att vara menat som ett inlägg men jag har haft fel förut, även om det inte är vanligt förekommande!;)
Ni vet själva hur det känns att åka på ett baklängesmål i en match där speldominansen är så total. det är väldigt lätt att tappa huvudena i ett sånt läge. 
Men vi maler på bra och har dessutom en boll inne som Mathias Åkerlund, helt utan otillåtna medel, nickar in. Domare Johnny P Sundberg från Bollnäs hävdade dock annat och tyckte Matte använde sina armar för att först knuffa undan Enångersmålvakten. Det var varmt ute och hallucinationer i samband med vätskebrist är inte helt ovanligt. Någon annan förklaring hittar inte jag!
Matchen slutar 0-1 och Enånger ska vara nöjda med en taktiskt väl genomförd match. Men nog tycker jag Forsa var värd 3p egentligen. 
I fotbolls-VM såg det ju faktiskt likadant ut i många matcher, lagen med lägre bollinnehav gick segrande ur matcherna. Vad vet jag, det kanske är den destruktiva fotbollen som är den moderna fotbollen?
 
Nu väntar bollnäs borta imorgon.
 
Arrivederci!
/Il Filosofo
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: